Dijital olmak mı olmamak mı ?

inditext

 

Bilindiği üzere İnditex grup 13 Ekim 2016 tarihinde online alışverişe geçme kararı aldı. Türkiye’de e-ticaret bu kadar büyük bir pasta haline gelmişken, bu kararın geç alınmış bir karar olduğunu düşünmekteyim. Rakiplerin çoğu Inditex Grup pazara girene kadar bu pastadan büyük payı aldılar. Hatta söz konusu e-ticaret olunca çoğu perakende markasının online mağazasındaki başarısı ile marka algısını değiştirdiğini ve güçlendirdiğini de söyleyebiliriz. Tabi tüketici ve markanın hedef kitlesinden biri olarak kararın geç olduğunu söylesem de grubun bu kararı verirken göz önünde bulundurduğu bazı durumlar olduğunun da farkındayım.

Fiziksel mağazadaki stratejilerini online ortamda hayata geçirirler mi şuan çok bilemiyoruz ama en azından geç kararın altında yatan sebeplerden biri bu gibi görünüyor. Grup bu kararı ile fiziksel mağazası bulunmayan şehirlerdeki hedef kitleyi de kazanmak istiyor. Fakat reklam için çok fazla bütçe ayırmayı sevmeyen Inditex Grup, markalarının bilinirliğinin Türkiye’de daha geniş bir kitleye ulaşması için online mağaza konusunda acele etmemiş olabilir.

Sonuç olarak perakende sektöründe fiziksel ve online mağaza birbirini oldukça güzel besleyen bir ikili. Özellikle müşteriyi daha çok tanıma ve daha çok yakalama konusunda online mağaza markaya muazzam bir ortam yaratıyor. Bu nedenle verilen karar biraz geç mi oldu acaba diye düşünsek de, Grup için doğru karar olduğu konusunda hem fikiriz.

 

Reklamlar

Dijital olmak mı olmamak mı ?” üzerine bir yorum

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s